Nya luftvärmepumpen Sumo från Mitsubishi Electric har landat
Publicerad:
27 Okt 2021
Mitsubishi Electrics stora produktnyhet för hösten är här: nya luft-luftvärmepumpen Sumo. Den beskrivs vara ett riktigt kraftpaket som tar plats i toppen av företagets premiumsegment av luftvärmepumpar. Sumo är en av de mest funktionsrika maskinerna från Mitsubishi Electric hittills och kommer bland annat med en komplett luftreningsfunktion som ger bättre inomhusluft.
Mitsubishi Electric är en av de ledande leverantörerna av värmepumpar på den svenska marknaden. Sumo beskrivs bygga på japansk ingenjörsteknik som har optimerats för skandinaviska förhållanden.
– Jag kunde inte vara mer nöjd med den här värmepumpen. Under utvecklingen av Sumo har vi haft fullt fokus på behoven hos våra kunder i Sverige och Skandinavien. Resultatet är en ytterst energieffektiv luftvärmepump som kombinerar hög driftssäkerhet med behaglig komfort vid utomhustemperaturer ända ner till -35 grader, säger produktchefen Daniel Ehrnsten.
I och med lanseringen av Sumo introducerar Mitsubishi Electric den nya produktmärkningen Made for Scandinavia. Märkningen kommer att sitta på värmepumpens utedel som en garanti för att produkten ingår i företagets sortiment av särskilt kvalitetstestade produkter för det skandinaviska klimatet. En märkning som sägs tagits fram som en extra trygghet för Mitsubishi Electrics kunder i Sverige.
Luft-luftvärmepumpen Sumo levereras med premiumfiltret Plasma Quad Plus som förbättrar luftkvaliteten inomhus och tar bort dålig lukt. Plasma Quad Plus är egentligen en luftreningsenhet vars elektrostatiska laddning fungerar som en gardin som stoppar upp till 99 procent av ohälsosamma partiklar – exempelvis mögelsporer, skadliga partiklar från luftföroreningar, virus och allergener. Samtidigt renas luften från damm.
– Komfort har varit ledordet under utvecklingen av Sumo. Och det är precis vad den här värmepumpen levererar. Komfort sett till allt från drift, verkningsområde och användarvänlighet till kvalitet på inomhusluften. Vi hoppas att svenska konsumenter kommer att bli lika nöjda med Sumo som vi är, säger Daniel Ehrnsten.