Kyla VärmeTill Kyla & Värme

Om Daikin
 
Daikin grundades 1924 och är idag världsledande inom värmepumpar och luftkonditionering. Vi bedriver intensiv forskning inom områden såsom mekanik, elektronik, kemi och köldmedier. Vi  tror inte på att endast följa de trender som redan finns på marknaden. Vi tror på att våga leda marknaden och ständigt skapa nya, innovativa lösningar för att kunna möta våra kunders behov på bästa sätt. Denna inställning, tillsammans med vår tekniska kunskap och intensiva forskning, har gett oss en framträdande position på marknaden. Om du vill vara del av ett nyskapande företag som inte fastnar i gamla mönster är vi rätt för dig! Daikins produkter och system har funnits i Sverige sedan 1969 och har genom åren gjort sig kända för sin höga kvalité och driftsäkerhet. Du kan läsa mer om företaget och produkterna på www.daikin.se.
 
Är du nyfiken på hur det är att jobba på Daikin och vilka förmåner som erbjuds? Då rekommenderar vi att du läser vidare här
 
Om tjänsten
 
Daikin söker nu efter två supporttekniker! Vi söker en supporttekniker till vårat huvudkontor i Stockholm (Mörby) och även en supporttekniker till vårat nyöppnade kontor i Göteborg (Västra Frölunda). De produkter som du kommer ge teknisk support kring är våra konsumentprodukter - luft/luft, luft/vatten och bergvärme. Dina arbetsuppgifter är framförallt att hjälpa Daikins kunder genom att bl.a. felsöka via telefon och mail. Arbetsuppgifterna innebär även dokumentation av serviceorder i systemet SDF, kvalitetsuppföljning i systemet GIB, beställa reservdelar i SAP och uppdatera sig kring Daikins tekniska dokument. Emellanåt kan du behöva åka ut till kunden om problemet inte går att lösa över telefon. Dina arbetstider kommer i regel vara måndag till torsdag klockan 8:00-16:30 och fredag klockan 8:00-16:00.
 
Detta söker vi
 
Vi söker dig som tidigare arbetat som kyl och servicetekniker i minst 4 år. Du ska ha erfarenhet av att ha hanterat teknisk information (gärna på engelska) och du ska ha en förmåga att vilja lära dig nya system. Vidare behöver du ha:
 
• B-körkort
• Personligt kylcertifikat klass 1
• VVS erfarenhet är ett krav
• Meriterande med el-behörighet, bb1 (ej krav)
• God kunskap i svenska och engelska i både tal och skrift
• Meriterande om du har arbetat i SDF
• Förmåga att vilja lära sig nya system
 
Som person är du kommunikativ då det är viktigt att du har en förmåga att kunna beskriva vad som har hänt för kunderna tydligt. Vidare är du en handlingskraftig problemlösare som sätter kunderna i fokus. Du måste vara tekniskt intresserad och tycka det är kul att fortlöpande utbildas inom Daikins produkter. Då arbetet innebär mycket telefonkontakt med våra kunder ska du trivas med att ha telefonen som huvudsakligt arbetsredskap.
 
Att jobba på Daikin
 
Vi tillhandahåller regelbundna vidareutbildningar för att du som medarbetare ska få rätt kompetens. Dessa hålls både i Sverige och utomlands och ger dig goda möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Ett av våra värdeord är att ”Ha Kul!”, vilket vi verkligen har! Vi är en modern arbetsgivare som vill att livspusslet ska gå ihop, därav tillåts du (om så önskas) arbeta hemifrån ca 2 dagar i veckan.
Vi erbjuder dessutom goda förmåner såsom sex veckors semester, 5000kr i friskvårdsbidrag och bra pensionsavtal. Läs mer om Daikin och våra förmåner Här!
 
Ansökan

Låter det intressant och stämmer beskrivningen in på dig? Maila din ansökan till rekrytering@daikin.se och ange referens "Teknisk support" i ämnesraden.
Osäker? Du är välkommen att kontakta Erika Strömberg på tel: +46(0)10 722 24 44. Intervjuer och urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt.
 
Varmt välkommen med din ansökan!
Din ort
AQS Mitsubishi Panasonic
  • AQS Produkter
  • Ny annons
  • knapp
  • Bravida
  • Ahlsell
  • Kylma

Redaktionen

Gustavslundsvägen 135, 6 tr
167 51 Bromma

Tel +46 (0)8 512 54 950
E-post: info@skvp.se