Thermia går in som ny sponsor till det svenska längdlandslaget

Publicerad: 19 Okt 2016
– Längdskidåkning är en mycket folkkär och populär sport som vi gärna vill förknippas med, säger Lars Gyllander, försäljningsdirektör på Thermia.

Det svenska längdlandslaget står inför en säsong med VM i finska Lahtis som den stora höjdpunkten. Nya medaljer ska jagas och i det läget har Thermia Värmepumpar valt att stötta laget och vara med på vinterns mästerskapsresa.

– Längdskidåkning är en folkkär sport och landslaget engagerar svenskarna starkt. Åkarna är kända för sin uthållighet, och det är något vårt varumärke också förknippas med. Därför känns detta samarbete naturligt och spännande, säger Thermias försäljningsdirektör Lars Gyllander.

Det nya samarbetet mellan Thermia och längdlandslaget innebär bland annat att Thermia kommer att synas på de svenska landslagsåkarnas dräkter och att man kommer att delta i olika aktiviteter tillsammans med längdlandslaget under säsongen.

Thermia har sitt säte i norra Värmland, där det också finns starka traditioner för längdskidåkning. På Svenska Skidförbundet ser man ännu en gemensam nämnare mellan de två verksamheterna:
– Vi är många som kopplar ihop en härlig tur på längdskidor med den sköna känslan av att få komma in
i stugvärmen efteråt. Vi ser fram emot att samarbeta med Thermia, som är ett starkt varumärke, och vi ska se till att partnerskapet blir mycket givande för båda parter, säger Johan Sares, längdchef på Svenska Skidförbundet.

Annons
Annons
Din ort
Mitsubishi AQS
  • Fastighetsmässan
  • Ahlsell
  • Kylma
  • AQS Produkter
  • GRÅ
  • Bravida

Redaktionen

Gustavslundsvägen 135, 6 tr
167 51 Bromma

Tel +46 (0)8 512 54 950
E-post: info@skvp.se