Så ska fler tekniker lockas till branschen

Publicerad: 31 Jan 2020
Det råder ingen hemlighet om att branschen är i ett stort behov av nya kyl- och värmepumpstekniker. Många aktiviteter har genomförts av både Svenska Kyl & Värmepumpföreningen, SKVP ,och andra aktörer för att komma till rätta med denna utmaning. För ett år sedan genomförde SKVP en digital kampanj med mycket goda resultat, därför gör man det igen.

Med ett uppdaterat bild- och videomaterial genomför SKVP under januari och februari en ny digital rekryteringskampanj. Syftet med kampanjen är att informera om yrket och driva elever på högstadiet att söka till de utbildningar som finns inom gymnasiet. Senare i vår genomförs kampanj 2 som riktar sig till de som är målgruppen för att utbilda sig inom yrkeshögskolan.

Kanske har du redan sett den digitala kampanjen på Facebook, Instagram eller Snapchat. Kanske har du redan delat den i dina kanaler. Har du inte delat inlägget, hjälp till med att göra det. Kampanjen fortsätter under hela ansökningstiden för gymnasiet. 
Länk till inlägget på Facebook.

Små steg ger stora förändringar, så hjälp till att sprida ordet om världens bästa bransch och ett yrke som har framtiden för sig.

Annons
Din ort
Fastighetsmässan Mitsubishi AQS
  • AQS Produkter
  • Ny annons
  • Bravida
  • Kylma
  • knapp
  • Ahlsell
  • Ny annons

Redaktionen

Gustavslundsvägen 135, 6 tr
167 51 Bromma

Tel +46 (0)8 512 54 950
E-post: info@skvp.se