Danfoss vässar profilen för att stärka sin marknadsposition

Publicerad: 19 Sep 2014
Danfoss har en stark position inom flera viktiga tillväxtområden och de man framförallt fokuserar på är livsmedelsförsörjning, energieffektivitet, klimatvänliga lösningar och att skapa en hållbar infrastruktur. Med konceptet ”Engineering Tomorrow” vill nu Danfoss ytterligare förtydliga sin position på marknaden.

- ”Engineering tomorrow” kommer att stärka vårt företag inför framtiden. Ingenjörsarbetet är själva hjärtat i Danfoss verksamhet och med detta som utgångspunkt ska vi fortsätta forma vår framtid med nya innovativa lösningar. Vi vill på så sätt vara med och ta del av den stora tillväxtpotential som vi ser på den globala marknaden. Samtidigt vill vi sprida information om hur vi är med och bidrar till en positiv utveckling av samhället och om de positiva resultat vi uppnått i samband med detta, säger VD och CEO Niels B. Christiansen.
 
Den nya globala varumärkespositioneringen har utvecklats efter en genomgripande process där Danfoss har frågat befintliga och potentiella kunder i hela världen om deras uppfattning och förväntningar kring Danfoss - nu och i framtiden. Utifrån detta har konceptet ”Engineering Tomorrow” utvecklats och nu är man redo att presentera detta ute på marknaden.
 
Danfoss nya varumärkeskoncept ligger helt i linje med koncernens strategi ”Core & Clear” som introducerades under 2010, där man i nuvarande fas har fokus på att öka tillväxten. Förutom direkta lanseringsaktiviteter på Danfoss största marknader kommer även företagets webbplats danfoss.com att uppdateras utifrån den nya varumärkespositionen. Grundbudskapet i "Engineering Tomorrow" kommer även tydliggöras i en film regisserad av Cannes-belönade regissören, Christoffer Bo.
 

Annons
Din ort
AQS Mitsubishi
  • Bravida
  • Ny annons
  • Ahlsell
  • Kylma
  • Ny annons
  • Ny annons
  • AQS Produkter

Redaktionen

Gustavslundsvägen 135, 6 tr
167 51 Bromma

Tel +46 (0)8 512 54 950
E-post: info@skvp.se