Bitzer relanserar sin webbplats

Publicerad: 8 Jan 2015
Översiktligt, informativt, modernt. Så beskriver kompressortillverkaren Bitzer sin nya, uppdaterade webbplats.

Den mest avgörande förbättringen är det reviderade produktområdet på den nya webbplatsen. Nu kan besökarna hitta lämpliga produkter på två olika sätt –med utgånsgpunkt i teknik- eller applikationsområde. 

- Är en kund osäker på vilken kompressor han behöver går det lätt att hitta rätt produkt med hjälp av avsedd användning – till exempel genom att skriva in ”stormarknad” som sökord i sökfältet på webbplatsen. Därmed når användaren målet med betydligt färre klick, förklarar Marcus Loistl som är chef för marknadsföring och kommunikation hos Bizter.

Dessutom har besökarna direkt åtkomst till Bitzers olika verktyg på varje undersida – till exempel till installationsprogramvaran. Med hjälp av den går det att simulera de exakta användningsvillkoren för varje applikation och därmed går det t ex bland annat att ta fram rätt köldmedium och optimalt arbetstryck. 

- Vi hade hela tiden användaren i åtanke när vi gjorde alla förbättringarna. Att detta storprojekt kunde bli så lyckat beror på det mycket goda samarbetet mellan alla inblandade, poängterar Loistl. Tack vare att den ökade användarvänligheten vänder den sig också till en större målgrupp. En avgörande förbättring är att systemet nu dessutom automatiskt sorterar förfrågningar efter region och ämne och direkt vidarebefordrar dem till rätt kontaktperson. På så sätt skär vi ner på våra processer och besvarar alla frågor betydligt snabbare – och det är till gagn för kunderna, säger Loistl.

 

Annons
Din ort
Mitsubishi AQS
  • Kylma
  • Bravida
  • Ny annons
  • Ahlsell
  • AQS Produkter
  • knapp
  • Fastighetsmässan

Redaktionen

Gustavslundsvägen 135, 6 tr
167 51 Bromma

Tel +46 (0)8 512 54 950
E-post: info@skvp.se